Recensie: Villa magdalena – Santa Montefiore

Toscane, 1968. Van buiten de imposante muren van Villa Magdalena probeert een klein, in vodden gehuld meisje een glimp op te vangen van het huis en de schitterende tuinen van een van de machtigste families van Italië. Voor Floriana is het spieden naar het huis een dagelijks ritueel – en een manier om de ellende en armoede van alledag te vergeten. Maar op een warme zomerdag wordt ze betrapt door Dante Bonfanti, de knappe zoon des huizes. Floriana en Dante weten beiden niet hoe hun toekomst door deze ontmoeting zal veranderen.

Devon, 2009. Marina Turner is de geliefde tweede vrouw van Grey Turner, en de gehate stiefmoeder van zijn dochter Clementine. Al jaren beheren Marina en Grey het Hotel Polzanze, maar de zaken gaan de laatste tijd erg slecht. Als laatste redmiddel om nieuwe gasten te trekken huurt Marina een ‘artist-in-residence’ in: Rafa Santoro. Met zijn knappe uiterlijk en Latino charme zal deze Argentijnse schilder het hotel weer tot leven moeten wekken, en misschien heeft hij ook een helende invloed op de onrustige Clementine. Maar Rafa zal meer doen dan dat: hij heeft zijn eigen redenen om in het hotel te werken. Zijn komst zal Marina en Clementine terugvoeren naar Villa Magdalena van vele jaren geleden.

Koop dit boek op bol.com

Wow! Wat een prachtig boek. Ik zat al in het verhaal vanaf de eerste seconde en kon me direct inleven in het personage Clementine.

Het is een heel mooi verhaal, dat Santa Montefiore perfect tot stand heeft laten komen door humor, romantiek en verdriet afwisselend te gebruiken.